неділя, 28 жовтня 2018 р.

Асоціативні схеми.


         Кожний з нас знає, що матеріал краще запам'ятати, якщо його занотувати. Та вчені доводять, що просте нотування - слово за словом, правило за правилом, формула за формулою - не завжди дає бажаний ефект. Мозок запам'ятовує інформацію, якщо вона представлена у вигляді пених моделей, схем, має певні асоціації.
       Асоціативні малюнки-схеми допомагають утримувати в пам’яті великий об’єм інформації і легко відтворювати її. Основні принципи майндмепінгу(mindmapping– «малювання асоціативних схем») були визначені Тоні Базаном, хоча основоположником застосування асоціацій у психології є К.-Г.Юнг. 
       Малювати схему, на думку Т. Базана, необхідно починати з картинки в центрі. Також він радить застосовувати колір і криві лінії через те, що колір так само пробуджує мозок, як і картинка.
         Асоціативні схеми — це висновки, які учні оформлюють самостійно у вигляді карток, таблиць або малюнків. Створення асоціативних схем дозволяє активізувати учнів, підвищує інтерес до навчання. Зникає ефект механічного зазубрювання. Проявляється ефект бачення “цілісної картинки”.

Приклад асоціативної схеми за темою “Похідна. Застосування похідної” можна подивитися за посиланням.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Особливості ЗНО 2022